12.11.2014.

Vytautas Miežys: šiandien mokyti reikia kitaip nei prieš 150 metų

Esu Vytautas Miežys. Mokytojas ir  programos „Samsung Mokykla ateičiai“ lektorius. Notingemo universitete įgijau verslo vadybos bakalauro laipsnį. Neseniai baigiau ir neformaliąsias švietimo lyderystės studijas. Prieš kelerius metus tapau programos „Renkuosi mokyti!“ mokytoju ir pradėjau dirbti Tauragės rajono Tarailių pagrindinėje mokykloje. Įspūdžiais apie pirmuosius savo mokytojavimo metus dalinausi tinklaraštyje „Mokytojo duona“. 

Šiuo metu Vilniaus Valdorfo mokykloje mokau matematikos 9-11 klasių moksleivius ir džiaugiuosi, kad savo darbu prisidedu prie to, jog žmonės taptų laimingi. Pamokose nutinka gana smagių dalykų, bet stipriausiai iki šiol esu kvatojęs 2013 m. per mokytojų dieną. Tą dieną 12-tokai mokytojams vedė pamoką, o visi mokytojai it susitarę vaidino tipinius, procesą griaunančius mokinius: pradėjome nuo to, kad ne visi atsistojome, kai reikėjo sveikintis, nes labai tingėjome. Gavę užduotį imdavome klausinėti, ar gausime už tai pažymį, ar užteks jeigu atsakysime vienu sakiniu, bandydavome nusirašinėti, keldavome klausimus „o kam viso šito man reikės gyvenime?“. Taip pokštavome, kad net pilvą suskaudo. Ir dabar, kai rašau, šypsena beveik iki ausų.

Man patinka naudoti skaitmenines technologijas savo darbe. Į tinklaraštį keliu savo mintis apie mokymąsi.  Pvz., vienas paskutinių įrašų buvo apie namų darbų nepadarymą – ką tai reiškia, kada gali dėl to pasiteisinti ir kada ne, kaip dirbti su savimi, kad tuos namų darbus padarytum. Dabar pradėjau naują projektėlį - filmuoju save, sprendžiantį sudėtingus matematikos uždavinius, kurių sprendimo dar nežinau - tiesiog filmuoju patį procesą. Manau, tai mokinius mokys mąstyti – padės mokytis strategijų, kaip spręsti matematikos uždavinius.  

Visą mokymo medžiagą, kurią naudoju, įskaitant uždavinių atsakymus, kas yra ypač aktualu, aš keliu į “Google” diską. Ji labai lengvai pasiekiama mokiniams vėlgi per mano tinklaraštį. Naudodamas “Google +” pokalbių kambarį, kuris irgi išvestas į mano tinklaraštį, kelis kartus esu pajungęs sergantį mokinį, kad jis realiu laiku dalyvautų pamokoje. Susikurti būtent tokį mokytojo tinklaraštį su “Google” disko išvedimu, pokalbių kambariu ir kt. mokėme ir mokymų “Samsung Mokykla ateičiai” dalyvius. 

Ko palinkėčiau kolegoms mokytojams? O gi perskaityti G. Petty „Įrodymais pagrįstas mokymas“ ir visus J. Hattie darbus, kuriuose rašoma, kad mokyti reikia ne pagal tradiciją, kaip kad darėme paskutinius 150 metų, bet remiantis moksliniais tyrimais ir duomenimis, kurie parodo, kokia mokymosi aplinka, strategijos ir metodai yra veiksmingiausi.