23.12.2016.

Vaikų meilę mokslui Šiaulių pedagogai stengiasi įkvėpti pasitelkdami technologijas

Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos pedagogai šiuolaikišką ugdymo procesą sunkiai įsivaizduoja be naujųjų technologijų. Siekdama pažangos, ši lavinimo įstaiga dažnai atlieka mokyklos bendruomenės apklausas, dalyvauja diskusijose su pačiais mokiniais. Jos rodo, kad gebėjimas sudominti moksleivius, o tuo pačiu ir mokymosi rezultatai priklauso būtent nuo technologijų taikymo pamokų metu bei pedagogo charizmos. Tai priežastis, kodėl Šiaulių mokytojai stengiasi išpildyti bendruomenės lūkesčius ir dalyvauja skaitmeninio raštingumo mokymų programoje skirtoje pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“. 

Apie išmaniųjų technologijų įtaką mokymuisi ir šiuolaikiniam pedagogui reikalingas kompetencijas kalbamės su Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokyklos direktore Daiva Jagminiene. 

Kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti šiuolaikinis mokytojas?

Šiuolaikinis pedagogas turi būti atviras pokyčiams ir naujovėms. Bet visų svarbiausia – turėti charizmą. Mūsų mokykloje daug dėmesio skiriame bendruomenės apklausoms, kurios leidžia geriausiai suprasti, kaip mokymosi procesą galime paversti įdomiu, efektyviu. Neseniai siekėme išsiaiškinti, kaip vaikai ir visa mokyklos bendruomenė įsivaizduoja savo  svajonių mokytoją. Vykdytos apklausos rezultatai parodė, kad geras mokytojas yra tas, kuris geba sudominti ne tik mokymo metodais, bet ir savo asmenybe. Juk mokiniai nori jaustis saugūs pamokų metu - nebijoti klausti, aktyviai joje dalyvauti. Daug kas teigia, kad charizma yra įgimtas dalykas, tačiau mano ir kolegų praktika rodo, kad tai nėra absoliuti tiesa – ją taip pat galima išlavinti. 

Kaip manote, kokių pedagogų kompetencijų lavinimas šiandien yra svarbiausias?

Informacinis raštingumas šiandien yra reikalingiausia pedagogo kompetencija. Neretai mokiniai apie technologijas žino gerokai daugiau už patį mokytoją, todėl neišvengiamai kenčia mokytojo, kaip klasės autoriteto įvaizdis. Į ugdymo procesą sėkmingai integravus skaitmenines inovacijas, galima pasiekti geresnių mokymosi rezultatų, individualizuoti mokymosi procesą, kurti pozityvią aplinką, bet svarbiausia – sudominti šiuolaikinius vaikus. 

Ar jūsų mokykla yra linkusi investuoti į mokytoją, ar tai turi būti asmeninis pedagogo interesas?

Tik šiuolaikiškas ir įvairiapusiškai išsilavinęs pedagogas gali ugdyti ateities lyderius, todėl mokytojo tobulėjimas yra ir mokyklos interesas. Pavyzdžiui, mes šiuo metu dalyvaujame programoje pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“, kurioje mokomės ne tik skaitmeninio raštingumo, bet ir pokyčių valdymo, lyderystės įgūdžių. Įgytos žinios yra labai praktiškos, o jas taikyti galima iškart. Dažnai prisiversti mokytis individualiai yra sunku, todėl esu įsitikinusi, kad pati mokykla turi būti suinteresuota skatinti savo pedagogus nestovėti vietoje, išeiti iš komforto zonos.

Minėjote, kad viena svarbiausių pedagogo kompetencijų yra gebėjimas sudominti. Kaip tai padaryti?

Neseniai Šiaulių r. savivaldybėje vyko projekto „Moksleiviai į savivaldybę“ diskusija apie švietimą, kurioje teko dalyvauti. Į ją atvyko skirtingų mokyklų moksleiviai. Į klausimą, kokia yra įdomi pamoka, visi jie atsakė vienodai – ta, kurioje naudojamos informacinės technologijos. Tai leido mums suprasti, kad judame tinkama linkme. Sudominimo klausimas mūsų mokykloje būtent šiuo būdu ir yra sprendžiamas. Skatiname technologijų integraciją į mokymosi procesą, ieškome inovatyvių sprendimų dėstomai medžiagai pateikti, mokytis, spręsti užduotis. Pastebime, kad mokiniai ir jų tėveliai tą vertina. 

Galbūt turite konkrečių pavyzdžių?

Žinoma. Visų pirma, mokykloje išplėtojome Wi-Fi zoną – dabar interneto ryšys prieinamas visoje mokykloje, visose klasėse. Laužome stereotipus ir apie mobiliuosius telefonus – ši platforma yra puiki priemonė ne tik pramogoms, bet ir mokymuisi. Pavyzdžiui, geografijos, rusų, anglų kalbos pamokose naudojamos specialios programėlės, kuriose mokiniai gali pasitikrinti savo žinias, spręsti įvairius testus. Mokytojus ir mokinius skatiname pristatymus, mokomąją medžiagą pateikti kūrybiškai – naudojant animaciją. Mūsų mokykla – viena sportiškiausių rajone, todėl daugeliui mokinių dėl varžybų tenka praleisti dalį pamokų. Norėdami palengvinti gyvenimą tiek jiems, tiek pedagogams, šiuo metu išbandome nuotolinio mokymo platformos Moodle galimybes, rengiamės visą mokomąją  medžiagą palaipsniui perkelti į skaitmeninį pasaulį. Taip taupomas laikas ir sudaromos palankios sąlygos derinti mokslą bei sportą.

Pabaigai. Kokie didžiausi iššūkiai tenka šių dienų pedagogui? Kaip juos įveikti?

Mokytojai susiduria su labai energingais ir žingeidžiais vaikais, su kuriais nėra lengva suspėti – jų gyvenimo ritmas yra neįtikėtinai greitas. Tam, kad sukurtume patrauklią mokymosi aplinką yra reikia greitai reaguoti į pokyčius. Šiandien dar daugelio mokyklų bendruomenės yra gana konservatyvios – inovacijas, naujas idėjas ir šiuolaikines mokslo platformas įsileidžia nenoriai, nes kamuoja baimė. Dažnai nuogąstaujama, kad bus nespėta jų įsisavinti, tinkamai panaudoti, bijoma patirti nesėkmę. Tam, kad tai būtų išspręsta, svarbu ugdyti lyderio savybes, kurios padės nugalėti save ir įveikti kitus barjerus, pasitaikančius profesiniame kelyje. Būtina suprasti, kad reikia būti atviriems pasaulio kaitai, ypač mums, pedagogams. Kitu atveju pozityvių rezultatų mokyklose tikėtis būtų naivu.