31.01.2017.

Specialiųjų poreikių vaikus ugdančiam centrui – įspūdingas prizas

Šalies sostinėje išrinkta labiausiai inovacijoms pasirengusi mokykla. Trečius metus iš eilės bendrovės „Samsung“ skiriamas 10 000 eurų prizas pirmą kartą atiteko vaikus su negalia ugdančiai įstaigai – Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centrui. Jo pedagogų parengtas skaitmeninių pokyčių projektas vertinimo komisijos pripažintas tvariausiu ir turinčiu didžiausią poveikį mokinių pasiekimų gerinimui.

Pedagogų mokymo programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vertinimo komisijos pirmininkė Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė sakė, kad ši mokykla turėjo stiprias konkurentes, tačiau jų idėja individualizuoti mokymosi turinį pagal kiekvieno vaiko galimybes, komisijai pasirodė kaip perspektyviausia ir aktualiausia. 

„Šios mokyklos projekte buvo galima įžvelgti naudą kiekvienam mokyklos mokiniui, atsižvelgiant į jo individualius poreikius. Ugdymo įstaigos specifika nebuvo lemiantis veiksnys renkant laimėtoją. Mums absoliučiai visų vaikų poreikiai yra svarbūs, visų poreikiai yra skirtingi ir visiems poreikiams tenkinti turi būti rasti teisingi keliai ir priemonės. Kalbant bendrai, mokyklos nori tobulėti, jos stengiasi, tačiau laimėtojų idėja buvo stipriausiai argumentuota ir pristatyta. Juk mokymosi turinio individualizavimas yra vienas kertinių švietimo dalykų“, – apie tai, kodėl būtent ši mokykla buvo išrinkta nugalėtoja kalbėjo komisijos pirmininkė M. Vildžiūnienė. 

Renginyje dalyvavusi Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasidžiaugė, kad Lietuvos mokyklos nestokoja kūrybingų, pozityvių, į priekį žvelgiančių mokytojų, kuriems nuolatinis mokymasis yra jų profesinio gyvenimo prioritetas. 

„Šiuolaikinė mokykla nebeįsivaizduojama be skaitmeninių technologijų. Jos ne tik paįvairina, bet ir palengvina mokymąsi. Tad mokytojams keliamas išties nemenkas iššūkis – ne tik išmanyti technologijas, neatsilikti nuo mokinių, bet jas sumaniai, kūrybingai panaudoti per ugdymo procesą“, – sakė ministrė.

Tuo tarpu daugiau nei 130 žiūrovų akivaizdoje prizą atsiėmę molėtiškiai džiaugėsi savo sėkme. Anot jų, skaitmeninį projektą jie ruošė itin atsakingai, atidžiai įvertinę specifinius auklėtinių poreikius, kuriuos patenkinti be naujųjų technologijų būtų sudėtinga. Laimėtą 10 000 eurų vertės čekį „Samsung” technologijoms įsigyti, mokykla žada skirti planšetėms, interaktyviai lentai ir virtualios realybės įrangai, kuri yra ypač svarbi lavinant specialiųjų poreikių vaikus. 

„Varžėmės su daugybe pajėgių mokyklų – tai mums buvo didžiulis iššūkis. Vis dėlto savo pergale tikėjome visų mokymų metu. Stengėmės kalbėti apie tai, kas daugeliui yra nematoma – vaikų su negalia ugdymą, todėl esame be galo laimingi, kad buvome išgirsti. Savo projekte atskleidėme, kaip technologijos leistų efektyviau ugdyti specialiųjų poreikių vaikus – lavinti buitinius įgūdžius, integruoti į kasdienį gyvenimą, pajusti ir pamatyti tokius dalykus, kokių įprastai negalėtų, pavyzdžiui, pasitelkiant virtualios realybės akinius”, - kalbėjo Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro direktorė Asta Jakovlevienė.

Programos „Samsung Mokykla ateičiai” programos vadovė Baltijos šalims Liga Bite sakė, kad naujosios technologijos šiandien tampa be galo svarbiu įrankiu siekiant išugdyti perspektyvią ateities kartą, kuri savo kasdienybės šiandien nebegali įsivaizduoti be telefono ar kompiuterio. 

„Naujosios technologijos neišvengiamai keičia mūsų gyvenimą, todėl pedagogų skaitmeniniai gebėjimai, lyderystės ir pokyčių valdymo įgūdžiai tampa būtini, siekiant kokybiškai ugdyti jaunąją kartą. Džiaugiuosi, kad Lietuvos mokytojai tą supranta ir nestovi vietoje, o siekia įgyti žinių, norėdami prisitaikyti prie greitai besikeičiančio pasaulio teikiamų galimybių. Esu įsitikinusi, kad tik inovatyvūs ir žingeidūs pedagogai sugebės puoselėti šiuolaikinio jaunimo talentus ir gabumus. Žvelgdama į mokyklų pristatytus skaitmeninių pokyčių projektus, galiu drąsiai sakyti, kad Lietuvoje tokių mokytojų netrūksta“, - kalbėjo L. Bite. 

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau trečius metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystės, pokyčių valdymo bei skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti šalies mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Tokiu būdu siekiama gerinti mokinių pasiekimus ir padėti jiems geriau pasirengti ateities profesiniam gyvenimui. Nuo pat starto 2014-aisiais, programoje, kurios mokymai trunka beveik pusmetį, iš viso dalyvavo 200 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 50-ies Lietuvos ugdymo įstaigų. 

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija: Kauno technologijos universiteto E. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė – Lideikienė, Lietuvos mokinių sąjungos prezidentė Dovilė Bikelytė bei TAMO grupės atstovė Malvina Majauskaitė.