26.01.2016.

Šiuolaikinėje mokykloje – programavimas nuo pirmos klasės

Pedagogai iš visos Lietuvos pirmadienį sostinėje piešė šiuolaikinės mokyklos vizijas. Čia vyko analogų neturinčios skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ finalinis renginys. Jo metu dvylika bene labiausiai naujovių trokštančių šalies mokyklų pristatė beveik pusę metų kurtas skaitmeninių pokyčių vizijas. Iš švietimo ekspertų sudaryta vertinimo komisija išrinko labiausiai inovacijoms pasirengusią mokyklą. Ja tapo Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija, pasiūliusi programavimo mokyti jau pirmokus. Nugalėtojams atiteko 10 000 Eur prizas.

„Vienas iš didžiausių švietimo iššūkių, kad šiandienos vaikai turi būti ruošiami dar neegzistuojančioms ateities profesijoms. Tai pasiekti įmanoma tik šiuolaikiškiems ir motyvuotiems  pedagogams - lyderiams. Šitaip galima vadinti visus programoje dalyvavusius mokytojus, kurie minėtą iššūkį pasitinka drąsiai: mokosi ir ieško tinkamiausių idėjų, kaip modernizuoti švietimo procesą“, – sakė Philip Choi, „Samsung Electronics Baltics“ viceprezidentas. 

Programos laimėtojų idėja – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi,
integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio
mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.

„Mūsų idėja buvo konkreti – vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo gebėjimų
ugdymas. Pastebime, kad aukštesnio lygio gebėjimai atsiranda kai vaikai per
pamokas dirba kūrybiškai, t. y. susieja teorines žinias su praktika. Ypač pradinėse
klasėse vaikai itin noriai naudoja skaitmenines technologijas, greitai jas
perpranta“, - sakė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas
Pošiūnas.

Pasak mokyklos vadovo, kaip ir užsienio kalbų, programavimo lengviau
išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo
kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir
pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo,
kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais. Robotų
programavimą, programėlių rašymą galima integruoti į įvairių dalykų pamokas.

Mokykla jau turi įsigijusi programuojamų Blue-Bot robotų, planšetinių
kompiuterių komplektą, Lego robotų konstravimo rinkinį, robototechnikos klasę.
Tačiau daugiau kaip 800 vaikų ugdančiai mokyklai naujausių technologijų dar
trūksta. Tad mokyklos komanda jau svarsto, kaip efektyviausiai panaudoti
laimėtus 10 000 Eur, skirtų naujausioms „Samsung“ technologijoms įsigyti.

„Visos projekte dalyvaujančios mokyklos mąsto inovatyviai. Tačiau
nugalėtojai jau turi įdirbį, eina pasirinktu keliu. Jie pastebėjo, kad
programavimas šiuo metu itin aktualus, tokių specialistų trūksta ir trūks
ateityje. Projekte numatyti realūs, įgyvendinami žingsniai, komanda susitelkusi
ir tiki savo idėja“, - motyvus, kodėl laimėtojais išrinkta būtent Rokiškio
mokykla, dėstė vertinimo komisijos pirmininkas Ugdymo plėtotės centro
direktorius Giedrius Vaidelis.

Renginio metu savo favoritą išrinko ir iš mokinių sudaryta vertinimo
komisija. Ji savo simpatijas skyrė Klaipėdos Gedminų progimnazijai. Šios
mokyklos komanda nusprendė mokinių pasiekimus gerinti, į vaikų mokymąsi
aktyviai įtraukiant tėvus. Tam pasitelkiamos šiuolaikinių technologijų
teikiamos galimybės. Gedminų progimnazijos mokytojų komandos nariai buvo
apdovanoti „Samsung“ planšetėmis.

„Skaitmeninis švietimas Lietuvoje juda pakankamai sparčiu žingsniu. Šis
projektas parodo, kad mokyklų, kurios siekia būti inovatyvios yra visoje
šalyje, net mažuose miesteliuose ir kaimeliuose. Mokyklos klestėjimą lemia
gebėjimas prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, o nuo to priklauso kiekvieno
mokinio rezultatai“, - kalbėjo renginyje apsilankiusi Švietimo ir mokslo
viceministrė Genoveita Krasauskienė.

Tęstinė pedagogų švietimo programa „Samsung Mokykla ateičiai“ Lietuvoje vykdoma jau dvejus
metus. Ja siekiama tobulinti mokytojų lyderystę, pokyčių valdymo bei
skaitmeninio raštingumo kompetencijas ir kurti mokyklose motyvuojančią,
kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką, tokiu būdu gerinti mokinių
pasiekimus ir padėti geriau pasirengti ateities profesijai. Nuo starto
2014-aisiais penkis mėnesius trunkančiuose nemokamuose mokymuose dalyvavo 160
mokytojų ir mokyklų vadovų iš 40 šalies mokyklų. Programos
partneriai – „Renkuosi mokyti!“ ir Kauno technologijos universitetas.

Finalistų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus vertino kompetentinga komisija:
Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė
Liliana Bugailiškytė-Lideikienė,  Ugdymo
plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Kauno technologijos universiteto
e. mokymo technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis, Mokyklų tobulinimo
centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių
technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, TAMO grupės
atstovė Malvina Majauskaitė ir Lietuvos mokinių parlamento pirmininkės
pavaduotojas Edvardas Montsvilas.