29.12.2015.

Šilalės Simono Gaudėšiaus mokykla eina inovatyvių pokyčių keliu

Mokykla, kaip ir kitos įstaigos, taip pat gali patirti konkurenciją ar net užsidaryti. Tai pabrėžia Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos direktorius Stasys Norbutas. Pašnekovas įsitikinęs: norint vis to išvengti, pamokose turi būti keliama mokymosi kokybė bei reaguojama į šių dienų pokyčius. Tad kokių priemonių imasi Šilalės mokykla ir kokiomis naujovėmis šiandien džiaugiasi čia besimokantys vaikai? 

Suvokti problemas 

„Mokinių motyvacijos kėlimas ir pamokų lankomumo gerinimas – tai pagrindinis mūsų mokyklos iššūkis šiomis dienomis. Aš manau, kad žemas vaikų įsitraukimas ir motyvacijos stoka būdingi daugeliui Lietuvos mokyklų. Svarbiausiai dabar atrasti sprendimą, leidžiantį mokyklą padaryti patrauklesne vieta jaunimui,“ – sakė gimnazijos direktorius S. Norbutas. 

„Taip pat, negalime ignoruoti fakto, kaip dabartinė mokinių karta yra paveikta skaitmeninių technologijų. Tai didina jos atotrūkį nuo mokytojų, ypač vyresnio amžiaus, kurių skaitmeniniai įgūdžiai prastoki. Ir jei mes nieko nedarysime, ilgalaikėje perspektyvoje tai išaugs į didesnes bėdas. Jau dabar vaikų nuomonė apie tokius pedagogus nėra gera. Tam, kad į vyresnio amžiaus pedagogą moksleiviai žiūrėtų palankiai, reikia, kad šis pasižymėtų šiuolaikiškomis savybėmis, priimtų naujoves“, – kalbėjo pašnekovas. 

Anot direktoriaus, per mažos IT integracijos ir pasenusios darbo įrangos problemą strateginio gimnazijos 2016-2018 metų plano projekte iškėlė ir patys moksleiviai. 

Taikyti naujoves pamokose

Pašnekovas neabejoja, kad pamokos gali tapti įdomesnės, jei jų metu mokytojai taikytų šiuolaikines technologijas. „Skaitmeninio raštingumo klausimu, mokytojų pasiruošimas yra nevienodas. Vieni gebėjimų turi daugiau, kitiems jų trūksta. Šiuo metu mūsų mokyklos komanda dalyvauja „Samsung Mokykla ateičiai“ programoje. Čia gauname informacijos apie tinkamiausias edukacines programėles, semiamės idėjų, kaip pamokas padaryti patrauklesnes ir efektyvesnes. Taip judame į priekį“, - pasakojo S. Norbutas. 

Direktorius tvirtina, kad kai kurie mokytojai tam tikras naujoves jau spėjo pritaikyti pamokose, o mokiniai liko maloniai nustebinti. „Vaikams pokyčiai patinka. Jiems patinka ir tai,  kad mokytojai taip pat mokosi“, - sakė vyras. 

Anot pašnekovo, minėtos programos pabaigoje ekspertų komisijai reikės pristatyti skaitmeninių pokyčių mokykloje projektą, kuriam mokytojai dabar skiria nemažai pastangų ir laiko.  

Mokytojas – lyderis, mokykla - namai

Žinoma, ne vien skaitmeninis raštingumas yra būtina savybė šių dienų mokytojui. Anot Simono Gaudėšiaus gimnazijos direktoriaus, pedagogas turi būti lyderis ir autoritetas. „Mokytojas yra žmogus, kuris ugdo ir formuoja jaunų žmonių vertybes. Mokytojas be abejonės turi būti autoritetas, kuriuo tikima ir paskui kurį einama“, – kalbėjo jis. 

Tuo tarpu mokyklos atmosfera taip pat turi įkvėpti, būti patraukli. „Šiuo klausimu, manau, esame stiprūs. Mūsų bendruomenė ir vertybės tvirtos. Tėvus, vaikus ir mokytojus sieja pakankamai glaudūs ryšiai. Didžioji dalis dabartinių moksleivių tėvų irgi yra baigę šią mokyklą. Aš tikiuosi, kad šios tradicijos tęsis“, – sakė S. Norbutas.