30.06.2015.

Paskelbtos mokyklos, kuriose prasidės inovatyvūs pokyčiai

Iš 106 pokyčių siekiančių Lietuvos mokyklų kompetentinga komisija atrinko 12 labiausiai motyvuotų, kurių pedagogai penkis mėnesius tobulins šiuolaikiniam mokytojui reikalingus įgūdžius. Antrus metus iš eilės organizuojamuose nemokamuose mokymuose pedagogai iš visos Lietuvos turės galimybę tobulinti pokyčių valdymo, lyderystės, kūrybingo pamokų vedimo bei skaitmeninio raštingumo įgūdžius. Programą inicijuoja bendrovė „Samsung Electronics Baltics“ kartu su programa „Renkuosi mokyti!“ bei Kauno technologijos universitetu.

48 mokytojai ir mokyklų vadovai iš visos Lietuvos penkis mėnesius dalyvaus Kaune vyksiančiuose mokymuose, kuriuose įgys kompetencijų, reikalingų siekiant efektyviai ugdyti šiandieninius moksleivius. Atranka į nemokamus skaitmeninius mokymus pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“ jau baigėsi.

Atranką sėkmingai įveikė ir bus pakviestos dalyvauti mokymuose šios dvylika mokyklų:

    • Alytaus „Šaltinių“ pagrindinė mokykla
    • Kauno Varpelio pradinė mokykla
    • Klaipėdos Gedminų progimnazija
    • Klaipėdos Simono Dacho progimnazija
    • Mažeikių rajono Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazija
    • Plungės specialiojo ugdymo centras
    • Raseinių Šaltinio progimnazija
    • Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija
    • Šiaulių Simono Daukanto gimnazija
    • Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
    • Tauragės „Aušros“ pagrindinė mokykla
    • Vilniaus Žemynos gimnazija

„Vertindami paraiškas pastebėjome, kad paraiškos yra daug stipresnės ir labiau apgalvotos nei praėjusiais metais. Taip pat ryškėja tendencija, kad mokyklos jau turi technologijų, įvairių programų ir skaitmeninio turinio, tačiau dar nemoka pakankamai gerai juos išnaudoti. Todėl mokytojai turi labai aukštą motyvaciją mokytis. Kita vertus, susidaro įspūdis, kad yra didelis atotrūkis tarp bendruomenės narių pačios mokyklos viduje – vieni jau naudoja ir taiko technologijas, naujus metodus, kiti to vengia, todėl novatoriškesni mokytojai nori įtraukti kolegas į šią programą, kelia klausimus, kaip juos motyvuoti“, - teigė „Renkuosi Mokyti!“ mokymų projektų vadovė Indrė Stakėnienė.

Registruodamosi mokymams mokyklų komandos teikė paraiškas ir kūrybines užduotis, kurių tikslas buvo pateikti viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdų pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, mokymų metu parengusiai ir programos pabaigoje pristačiusiai didžiausią ir reikšmingiausią poveikį turintį projektą, bus skirtas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti.

„Technologijų naudojimas mokykloje šiandien aktualus ne tik informatikos mokytojams. Kasmet sukuriama vis daugiau skaitmeninio edukacinio turinio, kuris iš esmės keičia darbo pamokoje organizavimą, atveria galimybes didesniam mokinių įtraukimui. Šiuolaikiniai mokytojai supranta, kad kūrybiškas pamokų vedimas atveria kelią ir į geresnius mokinių akademinius pasiekimus, ir į jų širdis“, - teigė Vaidas Bielinis, „Samsung Electronics Baltics“ technologinių sprendimų ekspertas švietimui. 

Projekto partneriai programos „Renkuosi mokyti“ mokytojai, dėstę pernai metais mokymuose dalyvavusiems pedagogams, iš 106 mokyklų atrinko 20. Toliau darbą tęsė sudaryta kompetentinga komisija, kuri iš 20 mokyklų atrinko 12, kurios ir bus pakviestos dalyvauti mokymuose.

Vertinimo komisiją sudarė Kauno technologijos universiteto projektorius, profesorius Pranas Žiliukas, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė – Lideikienė, Lietuvos mokinių parlamento pirmininkė Gabrielė Makarevičiūtė bei elektroninio dienyno „TAMO“ technologinių sprendimų švietimui ekspertė Malvina Majauskaitė.

„Renkuosi mokyti“ lektorės Indrės Stakėnienės teigimu, mokyklos buvo vertinamos pagal tokius kriterijus, kaip vizijos aiškumas ir konkretumas, jos tikslingumas, siekiant spręsti konkrečius iššūkius, komandos narių pasiryžimas būti „pokyčių ambasadoriais“ savo mokykloje, skaitmeninių priemonių ugdyme taikymas.