28.10.2016.

Joniškio pedagogai moksleivių pažangą skatina pasitelkdami technologijas

Joniškio žemės ūkio mokyklos pedagogai yra įsitikinę, kad naujosios technologijos yra vienas svarbiausių efektyvaus jaunimo ugdymo įrankių. Todėl tam, kad jos būtų išnaudojamos prasmingai, mokykla nusprendė dalyvauti skaitmeniniuose mokymuose pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“. Konkurse daugiau nei 100 Lietuvos ugdymo įstaigų įveikę joniškiečiai jau daugiau nei du mėnesius siekia sužinoti šiandieninių inovacijų pritaikymo būdus ugdymo procese. 

Anot pačių Joniškio žemės mokyklos pedagogų, technologijos sparčiai žengia į priekį, todėl sustoti ir netobulėti yra absurdiška, ypač šios profesijos atstovams. Gimnazijos skyriaus vedėjo pareigas mokykloje  einantis Robertas Valančius linkęs manyti, kad tobulumui ribų nėra – nors daugelis mūsų moka naudotis kompiuteriu ar išmaniuoju telefonu, vis dar nemažai mokytojų nežino visų galimybių, kurias gali suteikti šiuolaikinės inovacijos. 

„Šis projektas yra puiki galimybė mokytojams, kadangi čia mes galime išmokti išnaudoti visą mus supančių technologijų potencialą – nuo telefonų ir kompiuterių iki juose esančių programėlių. Žengti koja kojon su inovacijomis būtina, bet reikia nepamiršti, kad daikto turėjimas nieko nereiškia – svarbiausia mokėti juo naudotis ir išnaudoti visas jo galimybes tikslui pasiekti. Mokymų metu įgytų žinių naudą jaučiame ne tik mes, mokytojai, bet ir mokiniai, nes būtent su jais pirmaisiais mes ir pasidaliname naujausiomis žiniomis ar įgytais įgūdžiais“, - teigia Robertas Valančius. 

Mokytojas priduria, kad šiandieninis moksleivių gyvenimas be telefono rankose jau vargiai įsivaizduojamas, todėl pedagogams reikia ieškoti būdų kaip iš to būtų galima išpešti naudos.

„Nematau nieko blogo, jeigu pamokos metu jaunuolis pasinaudos žodynu, susiras tam tikrą informaciją internete. Todėl į šį klausimą aš žiūriu laisvai. Juk ir patys mokiniai dėl to yra laimingi – visiškai uždraudus naudotis telefonu kiltų nepasitenkinimas, o paskatinimas pamokos metu įrenginius naudoti mokslams atneš teigiamą atmosferą į klasę. Tai pats geriausias kompromisas tarp mokytojo ir mokino, padedantis išvengti konflikto ar slogios nuotaikos, juk vien draudimais nieko nepasieksi“, - mano anglų kalbos mokytojas.

Tuo tarpu Joniškio žemės ūkio mokyklos socialinė pedagogė Vaida Gendvilaitė – Petrošienė atkreipia dėmesį, kad mokytojas, aktyviai taikydamas naująsias technologijas pamokų metu, susiduria su iššūkiu, kurį kartais pasidaro sunku įveikti. Anot jos, jaunimui reikia įrodyti, kad kompiuteriai ar telefonai nėra skirti tik pramogauti - juos sėkmingai galima išnaudoti ir saviugdai. 

„Nemažai jaunuolių šiuolaikines technologijas pamokų metu naudoja pramogoms, todėl šį įprotį reikėtų koreguoti. Čia reikalingas įsikišimas, tai turi būti kiekvieno pedagogo iššūkis, su kuriuo jis privalo susitvarkyti. Moksleiviams svarbu priminti, kad išmanieji įrenginiai gali būti puiki priemonė siekiant asmeninės pažangos ir geresnių rezultatų dienyne. Manau, kad lyderystės žinios ir įkvepiantis pedagogų pavyzdys šią problemą sėkmingai sprendžia. Skatinimas naudotis išmaniaisiais įrenginiais yra vienas mūsų prioritetų, tačiau stengiamės pabrėžti ir tikrąją jų naudą“, - teigia pedagogė. 

Pašnekovė pastebi, kad pedagogų pastangos diegti naująsias technologijas pamokų metu kuria ir teigiamą jų įvaizdį moksleivių akyse. 

„Inovatyvių užduočių formulavimas moksleiviams, pasitelkiant išmaniąsias technologijas, mokymosi procesą paverčia įdomiu užsiėmimu - pamažu nyksta riba tarp mokymosi ir laisvalaikio. Pastebiu ir tai, kad technologijos gerokai prisideda ir prie teigiamo mokytojo įvaizdžio formavimo – pedagogas iškart pakyla mokinių akyse, tampa kur kas artimesnis savo auditorijai, nes įrodo, kad jis nėra atsilikęs nuo šiuolaikinių tendencijų ir paties jaunimo. Dėl šios priežasties mokytojas tampa labiau vertinamas, o tai teigiamai veikia mokymosi aplinką ir moksleivių rezultatus“, - tikina mokyklos socialinė pedagogė.