10.11.2016.

Jonavos pedagogai nestovi vietoje – jie siekia būti šiuolaikiškais lyderiais

Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazija gali pasidžiaugti ne tik tuo, kad yra didžiausia mokykla mieste. Šios mokyklos pedagogai yra pavydėtinai aktyvūs ir skiria didžiulį dėmesį saviugdai. Siekdami tobulėti mokytojai aktyviai gilinasi į savo sritį bei dalyvauja įvairiuose mokymuose. Šiuo metu jie semiasi skaitmeninio raštingumo paslapčių specialiai pedagogams skirtoje programoje „Samsung Mokykla ateičiai“, į kurią pateko įveikę didžiulį konkursą. Anot progimnazijos direktoriaus, nuolatinis tobulėjimas yra raktas į vaikų širdis ir efektyvų jų ugdymą. 

Apie šiuolaikinį mokytoją ir jo saviugdos reikšmę kalbamės su Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos direktoriumi Artūru Jagelavičiumi. 

Kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti šiuolaikinis mokytojas?

Šiuolaikinis mokytojas turi būti jaunatviškas ir švytintis, patenkintas savo darbu. Svarbiausia pedagogui jausti meilę ir atsidavimą savo darbui – tik toks pedagogas deramai ugdys Lietuvos jaunimą, kuris yra mūsų visų ateitis. Jeigu mes, pedagogai, į darbą žiūrėsime tik kaip į kasdienę rutiną, greitai tą jausmą perteiksime ir patiems vaikams – juk nemotyvuotas mokytojas demotyvuoja ir vaikus. Be abejo, šiuolaikinių technologijų įvaldymas taip pat turi didžiulę reikšmę šiuolaikiško mokytojo įvaizdžiui. Todėl neturime sustoti tobulėję.

Kaip manote, kokių pedagogų kompetencijų lavinimas šiandien yra svarbiausias?

Visų svarbiausia yra mokėti prieiti prie kiekvieno moksleivio, sugebėti tinkamai su juo komunikuoti. Nepaisant to, kad mokyklose atsiranda vis daugiau jaunų pedagogų, vyresnės kartos mokytojai įprastai sudaro daugumą. Tarp jų ir vaikų esantis didžiulis amžiaus skirtumas gali sąlygoti įvairius nesusipratimus. Tai gali būti netgi konfliktų ar vaikų nenoro mokytis priežastis. Todėl kiekvienam pedagogui svarbu ne tik susitelkti į savo sritį, bet ir skirti didžiulį dėmesį psichologijos žinioms, siekti tapti šiuolaikišku ir novatorišku lyderiu, kuris įkvėptų meilę mokslui. 

Interviu pradžioje užsiminėte apie naujųjų technologijų svarbą šiuolaikiniame ugdyme. Ar tai tikrai vienas kertinių aspektų, kurį turi įvaldyti kiekvienas mokytojas?

Be jokios abejonės. Šiandien vaikai yra labai aktyvūs, savo kasdienybės neįsivaizduoja be telefonų ar kompiuterių, jie sugeba informaciją susirasti ne tik greičiau, bet ir įsisavinti ją įdomesniu keliu. Štai vienas mokinys, prisėdęs prie mano kompiuterio, skundėsi, koks šis lėtas, siūlė įvairių variantų, kaip jo darbą būtų galima paspartinti. Tai įrodo, kad vaikai šiandien šiuo klausimu yra labiau pažengę už suaugusiuosius, todėl mes juos turime pasivyti. Tik pasitelkę išmanias technologijas mes sugebėsime juos sudominti, paįvairinti mokymosi procesą, o kartu ir juos motyvuoti. 

Ne paslaptis, kad jūsų mokykla aktyviai dalyvauja įvairiuose mokymuose, skirtuose pedagogams. Tokiu būdu skatinate mokyklos pedagogų pažangą? 

Be pedagogų saviugdos proceso neįsivaizduojame ir kokybiško, entuziazmu bei šiltais santykiais grįsto vaikų ugdymo. Džiaugiuosi, kad kolegų nereikia papildomai motyvuoti, jie dažnai ir patys susiranda tam tikrus mokymus, kuriuose nori semtis žinių – nuo psichologijos iki lyderystės. Šiuo metu kaip tik dalyvaujame skaitmeninių mokymų programoje „Samsung Mokykla ateičiai“. Čia mokomės kaip įvaldyti naujausias technologijas ir tinkamai jas pritaikyti ugdymo procesui. Mokymuose daug sužinome ir apie lyderystės meną, pokyčių valdymą. Manome, kad tai didžiulis žingsnis šiuolaikiškumo link.

Ar spėjote pasisemti žinių, kurias galėsite sėkmingai pritaikyti ir praktikoje?

Reikia suprasti, kad šiandien neužtenka turėti pažangiausią techniką, ja reikia mokėti ir naudotis. Nors daugelis mokytojų naudodami technologijas nėra naujokai, tačiau dalyvaudami šioje programoje visi  išmokome daug naujų ir naudingų dalykų. Visas technologijas mes turime panosėje, tačiau nežinojome viso jų potencialo. Galimybes, apie kurias sužinojome mokymų metu, sieksime išnaudoti. Manau, kad tai teigiamai atsilieps tiek mokytojų ir vaikų santykiams, tiek rezultatams dienyne.