23.08.2014.

Gabrielė Characiejienė apie būsimus mokymus: svarbiausia nebijoti bandyti!

Nemokami skaitmeniniai mokymai „Samsung Mokykla ateičiai“ pedagogams prasideda jau pirmadienį! 112 mokytojų ir mokyklų vadovų iš visos Lietuvos susitiks Vilniuje, kur penkis mėnesius nemokamai tobulins savo skaitmeninius įgūdžius. „Renkuosi mokyti“ koordinatorė Gabrielė Characiejienė sutiko pasidalinti savo įspūdžiais apie pasiruošimo darbus.

Kaip sekasi ruoštis skaitmeniniams mokymams?

Pasiruošimas mokymams vyksta jau seniai, pirmuosius darbus pradėjome dar balandžio mėnesį, todėl dabar liko tik paskutiniai akcentai ir detalės. 

Mokymų labai laukiame, nes jiems ruošiamės ir apie juos galvojame jau taip ilgai! Nekantraujame išvysti, kuomet atvažiuos besimokantieji, kada galėsime gyvai susipažinti su atrinktomis mokyklų komandomis ir kartu pradėti mokymosi kelionę, kuri truks pusę metų.

Kokie didžiausi iššūkiai mokymų metu laukia jūsų?

Jaučiame, kad besimokančiųjų lūkesčiai mokymų atžvilgiu bus aukšti, todėl labai stengiamės juos patenkinti ir tikimės, kad mums pavyks. Gerai apgalvojome programą, kuri besimokantiesiems būtų įdomi, naudinga ir praktiška. 

Nepaisant to, žinome, kad visi žmonės turi skirtingą patirtį, todėl vieniems tam tikri dalykai, kuriuos pasakosime, gali būti visiškai nauji, o kitiems – jau girdėti. Todėl mes kartu su „Samsung“ stengsimės mokytojams ir jų mokiniams suteikti svarbiausius skaitmeninius įgūdžius ir tikėsimės, kad kiekvienas dalyvis iš mokymų pasiims kuo daugiau ir naujas žinias pritaikys savo mokykloje.

O kokie didžiausi iššūkiai mokymų metu laukia dalyvių?

Visų pirma, šie mokymai skiriasi nuo daugelio kitų mokymų tuo, kad juose mokykla dalyvauja kaip komanda, kurią sudaro mokyklos vadovas ir trys mokytojai. Todėl, priešingai nei įprastuose mokymuose, dalyviai atstovaus ne tik save, bet ir visą savo mokyklą. Savo ruožtu dalyvius skatinsime įgytas žinias pritaikyti ne tik savo klasėje, bet jomis pasidalinti ir su savo kolegomis.

Mokymų ciklo pabaigoje kiekviena mokykla pristatys savo projektą - skaitmeninių pokyčių viziją, sukurtą būtent jų mokyklai. Dalyviai tarsi prisiims atsakomybę, kad tai, ko buvo išmokta, būtų pritaikyta praktiškai. Į tai bus atsižvelgiama ir skiriant „Samsung“ prizą. Tačiau nepaisant prizo, stengsimės, kad mokymai nebūtų konkurenciniai, priešingai, sieksime, jog pamokų metu vyktų bendradarbiavimas, mokyklos keistųsi patirtimi, nes svarbiausia - naujos idėjos ir įgūdžiai.

Ką galėtumėte patarti mokytojams?

Kviečiame atvykti atviriems naujoms žinioms ir nebijoti bandyti, nes mes viską bandysime kartu. Taip pat svarbu nusiteikti nenuleisti rankų, jeigu kažkas nepavyks iš pirmo karto. Tuomet bandysime antrą, trečią kartą. Juk tai ir yra mokymosi procesas - jeigu viskas pavyksta iš pirmo karto, tai, vadinasi, nelabai yra ir ką mokytis! 

Taip pat linkiu nusiteikti, kad tai bus aktyvus mokymasis - ne tik klausymas, bet ir bandymas naujus dalykus pritaikyti praktiškai. Patariame mokymų metu iš karto galvoti, o ką aš galiu pritaikyti  jau kitą dieną grįžęs į mokyklą?

Mokytojai ir direktoriai, nepamirškite, kad jūs esate pagrindiniai pokyčių ambasadoriai mokyklose!

Ačiū Gabrielei ir iki susitikimo pirmadienį!