20.08.2015.

Artėjant rugsėjo pirmajai – Latvijoje susitiko Baltijos šalių mokytojai

Šį antradienį, iki naujų mokslo metų pradžios likus mažiau nei dviem savaitėms, pedagogai iš Lietuvos rinkosi Latvijoje, Baltijos šalių mokytojų susitikime. Visą dieną trukusiame pirmajame tokio pobūdžio renginyje, skirtame programos „Samsung Mokykla Ateičiai“ absolventams, 180 mokytojų iš Lietuvos, Latvijos bei Estijos apie naujausias mokymo tendencijas sužinojo klausydamiesi lektorių puikiai išmanančių tokias sritis, kaip lyderystė, verslumas, emocinis intelektas, modernių mokymo metodų taikymas ir kt.  

„Rodos, visi supranta, kad mūsų, pedagogų, specialybė yra labai svarbi, tačiau jos atstovams kol kas rodoma per mažai dėmesio. Gerinti mokymo kokybę, pamokų metu integruoti moderniausius mokymo metodus bei kelti pačių mokytojų kompetenciją, būtina. Toks reginys – tai žingsnis į priekį, sprendžiant švietimo problemas“, – teigė susitikime dalyvavusi Vilniaus Šalomo Aleichemo ORT gimnazijos mokytoja Teresa Segalienė. 

Lygatnės miestelyje vykusiame mokytojų susitikime 55 mūsų šalies mokytojai turėjo progą išgirsti, kaip mokymo proceso kokybę rekomenduoja gerinti lektoriai iš Vokietijos, Estijos, Latvijos ir Lietuvos. Talino universiteto dėstytojai Marina Kurvitsa ir Juri Kurvitss pristatė modernų „Apverstos klasės“ metodą, kai pamokos turinys išdėstomas jau po namų darbų atlikimo: moksleiviai teoriją išmoksta namuose ir tik po to savarankiškai nagrinėta tema aptariama klasėje. 

Daug dėmesio sulaukė Stokholmo ekonomikos mokyklos dėstytojas Fionnas Dobbinas, kuris pasakojo, kaip paversti klasę kūrybine erdve idėjoms generuoti. Jo teigimu, 90 proc. atvejų idėjas blokuoja baimė suklysti, todėl šią baimę svarbu įveikti tiek pedagogams, tiek  ir mokiniams. Anot jo, nesėkmės – vienas iš pagrindinių idėjų generatorių. 

Renginyje mokytojai susitiko ir su buvusiu Latvijos švietimo ministru vizionieriumi Robertsu Kilisu, kuris pasakojo apie dėmesio patraukimo teoriją, kai moksleiviai mokytis skatinami ne bausmėmis už blogai ar visai neatliktą darbą, tačiau motyvaciją skatinančiais „apdovanojimais“. Švietimo lyderystės ekspertė iš Lietuvos Rūta Gudmonaitė kvietė pedagogus padiskutuoti, koks turi būti modernus mokytojas-lyderis, gebantis įtraukti mokinius į mokymosi procesą. O skaitmeninės rinkodaros ekspertas Arnis Jēkabsons siekė paaiškinti, kuo, norint produktyviai komunikuoti su moksleiviais, pedagogams svarbios technologijos ir kaip jas tinkamai išnaudoti. 

Beveik 180 pedagogų iš 60 skirtingų Baltijos šalių mokyklų, susitikimo metu ne tik klausėsi teorijomis besidalinančių lektorių tačiau ir naudojosi galimybe dalyvauti diskusijose, praktiniuose užsiėmimuose. Mokytojų iš trijų kaimyninių šalių buvo prašoma pasidalinti technologijų taikymo įvairiose pamokose praktine patirtimi bei aptarti kylančias problemas, trumpai pristatant savo mokyklą bei mokymo metodus. 

„Puiku, kad susitikimo metu buvo kalbama šiomis dienomis aktualiausiomis temomis. Buvo įdomu išgirsti apie emocinį intelektą, lyderystę, kūrybišką idėjų ieškojimą. Mes, mokytojai, jau spėjome padiskutuoti, kaip visa tai pritaikysime dirbdami su mokiniais, - įspūdžiais dalinosi Vilija Sušinskienė, Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos direktorė ir pridūrė, jog vienas iš šio susitikimo išskirtinumų tai proga pabendrauti ir pasidalinti patirtimi su mokytojais iš kaimyninių šalių bei daugiau sužinoti apie svetur taikomus mokymo metodus bei kylančias iššūkius. 

Tai buvo pirmasis „Samsung Mokykla Ateičiai“ programos absolventų susitikimas. Skaitmeninių mokymų programą pedagogams nuo 2013 metų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje įgyvendina bendrovė „Samsung“. Ja siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Jau kitą savaitę Lietuvoje startuos naujasis skaitmeninių mokymų pedagogams etapas. Komisijos atrinkti 48 mokytojai ir mokyklų vadovai iš visos Lietuvos penkis mėnesius dalyvaus programos mokymuose, rengs skaitmeninių pokyčių projektus savo mokykloms bei varžysis dėl 10 tūkst. eurų vertės prizo savo mokyklai.