18.06.2015.

424 Lietuvos mokytojai siekia tapti šiuolaikiško ugdymo lyderiais

106 mokyklos iš visos Lietuvos pateikė paraiškas dalyvauti skaitmeniniuose mokymuose pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“. Tai rodo, jog vis daugiau mokytojų siekia įgyti kompetencijų, reikalingų norint efektyviai ugdyti šiandieninius moksleivius. Kokybinio proveržio mokyklose tikisi ir patys moksleiviai bei jų tėvai, teigiantys, kad šiuolaikiniai pedagogai turėtų būti atviri naujovėms ir nebijoti pokyčių.

„Toks didelis paraiškų kiekis rodo, kad Lietuvos mokytojai nebijo tobulėti ir siekia tapti moderniais lyderiais. Mokytojų aktyvumas ir praėjusių metų patirtis atskleidžia, kad šalies pedagogai noriai žengia koja kojon su pokyčiais ir siekia išnaudoti visas galimybes įgyti naujų, šiuolaikiniam mokytojui reikalingų įgūdžių. Mokyklų bendruomenės suvokia, kad skaitmeninis amžius keičia moksleivių lūkesčius, todėl siekia ne tik tinkamai išnaudoti technologijas mokymo procese, bet ir tapti įkvepiančiais lyderiais“, - teigė Vaidas Bielinis, „Samsung Electronics Baltics“ technologinių sprendimų ekspertas švietimui.

Teikdami paraiškas dalyvauti nemokamuose skaitmeniniuose mokymuose, aktyviausi šias metais buvo Kauno apskrities mokytojai. Jų paraiškos sudaro net 25 proc. visų pateiktų paraiškų. Po 15 proc. paraiškų atitinkamai sudaro Vilniaus ir Šiaulių apskrities pedagogų paraiškos. Klaipėdos, Telšių ir Tauragės apskričių paraiškos sudaro po 8,7 proc. Paraiškas vertina kompetentinga komisija, kuri iš 106 mokyklų atrinks 12 programoje dalyvausiančių mokyklų – tai reiškia 48 mokytojus ir mokyklų vadovus iš visos Lietuvos. 

Komisiją sudaro Kauno technologijos universiteto projektorius, profesorius Pranas Žiliukas, Mokyklų tobulinimo centro programų direktorė Marina Vildžiūnienė, Švietimo informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojas Mantas Masaitis, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos Švietimo ir mokslo programų vadovė Liliana Bugailiškytė – Lideikienė, Lietuvos mokinių parlamento pirmininkė Gabrielė Makarevičiūtė bei elektroninio dienyno „TAMO“ technologinių sprendimų švietimui ekspertė Malvina Čiapė.

Atrinkti mokyklų atstovai turės galimybę 5 mėnesius tobulinti skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo, lyderystės įgūdžius, sužinos apie naujausius mokymo metodus, kūrybingą jų taikymą pamokose, mokysis viešojo kalbėjimo, be to bus konsultuojami patyrusių mentorių. Mokymų pabaigoje mokyklai, parengusiai didžiausią ir reikšmingiausią poveikį turintį projektą, bus skirtas 10 000 eurų vertės prizas mokyklai reikalingoms technologijoms įsigyti.

Didėjančius lūkesčius pedagogams pabrėžia ir patys mokiniai bei jų tėvai. „Samsung Mokykla ateičiai“ ir „TAMO“ atlikta mokinių ir jų tėvų apklausa, kurioje dalyvavo 625 respondentai atskleidė, jog tik pusėje Lietuvos mokyklų yra pastebimai taikomi kitokie mokymo metodai nei prieš 5 metus, naudojami nestandartiniai mokymo būdai. 

Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktoriaus pavaduotoja Monika Bilotienė teigia, kad tokie duomenys jai šiek tiek netikėti, mat pačios mokyklos situaciją vertina dar prasčiau. Mokyklų įsivertinimo duomenimis, tik labai nedaug mokyklų (2013m. – 28 mokyklos iš 199) teigia, kad mokymų metodai jose pagerėjo, daugelis (2013-2014m. – 808 mokyklos iš 890) dar tik ketina tobulinti aktyviųjų mokymo metodų taikymą. 

„Mokytojams reikia mokytis šiuolaikiškų mokymo metodų bei nuolat analizuoti mokinių pažangą ir pasiekimus, sieti juos su kiekvieno mokinio asmenine pažanga. Reikia mokytis vieniems iš kitų, reflektuoti savo veiklą, analizuoti, o išmokus naują metodą, jį taikyti. Mokiniai turi būti aktyviau įtraukiami į mokymosi veiklas mokykloje, teorinės žinios daugiau siejamos su praktika“, - teigė švietimo ekspertė M. Bilotienė.

Mokinių ir jų tėvų apklausa atskleidė, kad iš pedagogų tikimasi, jog jie įkvėps ir sudomins mokinius dėstomu dalyku, bus atsidavę profesijai, noriai bendraus su jaunimu, bus savo srities ekspertai, bei domėsis naujovėmis.